fredag 5 november 2010

KÄRLEKSMYLLAN

Bibeltexten är hämtad ur handbok för livet, i den är texter mer vardagsnära. Jag tycker mycket om texten!


När jag tänker på storheten och visheten i Guds plan, faller jag ner på mina knän och ber till honom. Han är verkligen far till allt, allt skapat i himlen och på jorden har honom att tacka för det liv de fått.
Därför ber jag till Gud att han av sina underbara, obegränsade resurser ska ge er den Helige Andes mäktiga kraft till styrka för er inre människa. Jag ber även att Kristus ska få större rum i era hjärtan och genom tron bo i er.Jag önskar att era rötter ska tränga djupt ner i Guds underbara kärleksmylla och att ni ska kunna känna och förstå -precis som alla Guds barn borde- hur långt Guds kärlek sträcker sig, och hur vid och djup och hög den verkligen är.Jag önskar också att ni ska få uppleva hans kärlek till er själva, fastän den är så stor att ni aldrig kommer att se dess slut eller helt känna eller förstå den. På så sätt kommer ni till sist att bli helt uppfyllda av denna Gudomliga kärlek.

 Effesier 3:14-19

Denna bön bad Paulus för länge sedan.Idag ber jag denna bön för dig! Jag längtar efter att du ska få med dina rötter tränga djupt ner i kärleksmyllan. Att du ska få känna hur Jesu kärlek förvandlar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar