måndag 8 november 2010

Din själs trädgård

Hej du som tittar in här!


Idag vill jag "surra" lite om att låta Jesus vårda om din själs trädgård. Själv är jag inte så insatt i hur man sköter en trädgård... Men Jesus har talat till mig lite om hur han möter mig i min själs trädgård. Vi slår oss ner i trädgårdsmöblerna och samtalar över en fika.
Tänk dig en lite ovårdad och misskött trädgård, så såg min själ ut innan jag blev frälst alltså kom till tro på Jesus. När jag sa ja till Honom så tog han med varm hand ann sig min själs trädgård.
 Han rensade ogräset, vände på mylla, skapade nya rabatter, sådde gräs, planterade lökar, buskar och annat smått och gott. Han har vattnat och gödslat och med tålamod väntat på att det ska växa och gro. Så är det ju i våra liv. Det gamla ska bort så att det nya ska få ta plats. Jesus är en trädgårdsmästare med ett stort hjärta!
Låt Jesus ta sig ann din själs trädgård! Bjud in Honom på en fika!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar