fredag 11 mars 2011

Vink från ovan

Idag när jag var ute på promenad med hundarna så fick jag en vink från ovan.

Det var som om Jesus ville säga till mig och andra. "Be mig om hjälp att ta bort förstoringsglaset som du så ofta tar fram och tittar på problem med"
Tänk så många gånger det är lätt att förstora upp problem! Jag tar fram förstoringsglaset och vips så är problemet mycket större. En grushög kan bli som ett jätte stort berg. Min oro skulle minska avsevärt om jag lät bli att förstora upp problemen.
Ett problem med rätta proportioner är lättare att lösa om jag inte har förstorat det i min tankevärld.

Jesus hjälper dig att hantera problemet och visa på lösningen! ta mod till dig och släpp taget om förstoringsglaset! Du ska se att din oro blir mindre då:-)
Lycka till!
Jag ska själv prova detta:-)

1 kommentar:

  1. Japp! Ibland är det allt för lätt att plocka fram förstoringsglaset... Vad bra att få bli påmind om att det finns enklare vägar att välja!

    Maria

    SvaraRadera