torsdag 2 augusti 2012

Jag är så tacksam!

Jag är så tacksam för vad Jesus gör och gjort i mitt liv!
För många år sedan så gav Jesus mig ett löfte.
"Jag Jesus s´ka hela dig gradvis!"
Jag tog det till mitt hjärta och bevarade och begrundade det i mitt hjärta.
Under åren som gått så har jag sett och kännt hur han helat mig både i kropp och själ.
Just nu så gör jag en livsstilsförrändring. Jag har lagt om kosten och ökat på den dagliga motionen.
Jag har gått ner i vikt och jag har fina blodsockervärden (jag har diabetes).
Jag upplever att Jesus ger mig stöd dels genom sin närhet men även genom vården, familjen och vänner.
När jag kännt mig osäker och ledsen så ger han mig tröst stöd och uppmuntran.
Jag ser hur Jesu löfte håller än idag och jag vet att det kommer att hålla ända in i evigheten. Skulle jag tappa taget om mitt eget så vet jag att Jesus bär mig på sina starka armar.
Han håller vad han lovat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar