fredag 31 augusti 2012

Fantastiskt!

Nu har det hänt igen:-)
Jag satt i soffan en liten stund och till mig kom en melodi som jag nynnade på och min älskade make gav mig dom ord han mindes.
Jag googlade och fann en härlig psalm som vi sjungit i kyrkan fast det var länge sedan.

Namnet Jesus vill jag sjunga

Jesus

Namnet Jesus vill jag sjunga sköna namn som ej förgår. Till de unga till de gamla har det namnet glädje bud. Det kan kalla det kan samla vilsna barnen hem till Gud. Dig jag vill med frigjord tunga prisa varje dag jag får. Namnet Jesus himlens hälsning det mitt hjärtas kärlek vann. I det namnet fann jag frälsning inget annat frälsa kan.
Namnet Jesus skönt det klingar låt det ljuda runt vår jord. Inget annat världen bringar hopp och tröst som detta ord. För det namnet hatet viker för det namnet ondskan flyr. I det namnet skall Guds rike bryta fram när dagen gryr. Namnet Jesus himlens hälsning det mitt hjärtats kärlek vann. I det namnet fann jag frälsning inget annat frälsa kan.
Genom nöden genom natten lyser härligt Jesu namn. Seglaren på vida vatten leder det till tryggad hamn. Och när sol ej mer skall vara Jesunamnet lyser än, prisad av en tallös skara prisat högt i himmelen. Namnet Jesus himlens hälsning det mitt hjärtats kärlek vann. I det namnet fann jag frälsning inget annat frälsa kan. (D Welander. J Gustafsson )
 
 
Så fantastiskt uppmuntrande att få stärkande lovsånger!
Den rad som verkligen talar till mig i texten är: Namnet Jesus himlens hälsning det mitt hjärtas kärlek vann.
 
Jag sa tidigare idag till maken min att jag är så tacksam att Jesus vann mitt hjärta med sin kärlek:-)
ca 2 timmar senare så gav Helige Ande mig denna underbara sång:-)
 
Jag måste passa på och nämna att jag och min man bor i f.d filadelfia kyrkan:-) Här har det sjungits många psalmer genom åren. Det sitter i väggarna och Jesus bor i mitt hjärta:-)
 

1 kommentar:

  1. Älskade i Kristus vår Herre, Anna, heliga Hälsningar till dig i hans heliga namn.

    När jag söker någon särskild Material för vårt evangelium team, genom Guds nåd, jag hittade din webbplats och Writings.I Läs dem, de är trevliga och informativa.

    Jag är en pastor från Indien.

    Please be för mig och för våra ministerier för att frälsa de förgängliga Millions.

    Om det är behagar Gud och om det är behagar dig kan du skicka mig ett mejl så att jag kan skriva till dig om våra ministerier.

    Om det är Guds vilja och om det är din vilja, Please Utöka din tjänst Verksamhet till Indien.

    Jag och vi ber för er välfärd och välstånd.

    I Kristus ensam

    SvaraRadera