torsdag 17 februari 2011

En man kom hem.

Svärmor ringde häromdagen och kvittrade:-) En man hade blivit frälst och kommit hem till pappa Gud.
Det är alltid en stor glädje när någon tar steget och säger ja till Jesus!:-)


Jag minns när jag sa ja för 18 år sedan. jag satt hemma i mitt vardagsrum på sängen mitt i natten i min famn hade jag en kudde. Bakom mig satt min vän C.
Jag bad en enkel bön till Jesus och sa att jag ville tillhöra honom.
C grät av lycka bakom mig och jag kände mig så lättad och formligen lycklig!:-)
Nästa dag var första gången jag var med på ett möte i en kyrka. Jag tyckte om det.
Många goa tanter kramade om mig och välkomnade mig in i familjen. Det kändes så gott och värmande. Många bad med och för mig. Det la en stark grund i min tro. Tack Jesus för att du än idag är min vän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar