torsdag 9 december 2010

Fel sko blev ett änglahyss

För några år sedan var jag till en skoaffär. Jag köpte ett par som jag tyckte passade i affären. Slängde mina gamla slitna och gick hemåt. Då först insåg jag att skorna inte alls passade, dom var för trånga...
Jag kunde inte lämna tillbaka dom för att jag redan gått med dom ute.
Jag bad en kort bön till Jesus om hjälp. Allt han sa var åk till Jakobsberg. Så jag gjorde det. När jag kom fram fick jag nästa ledning: Ring din väninna Veronika och fråga vad hon har för skonummer. Jag ringde och hon svarade lite frågande att hon hade 39. Sedan åkte jag dit, klev ur skorna och sa att hon skulle prova skorna och dom passade perfekt:) Varpå jag förstog vad Jesus ville. Så jag gav dom bums till Veronika. Hon blev glad. Då först insåg jag att jag inte hade några skor...
Fick iden att gå till Sportex i Barkarby. Veronika följde med. Jag hittade ett par otroligt sköna skor som jag minns än idag:). Sedan bjöd jag Veronika på glass på Mac Donalds. Där berättade Veronika att hon fyllde år samma dag:) och att hon några dagar tidigare köpt skor som hon fick skoskav av. Dessutom så tycker hon mycket om Mac Donalds glass:)
Tänk att jag fick genom ett fel skoköp välsigna Veronika med ett par skor som passade henne och bjuda henne på glass på hennes födelsedag:)
Det var ett roligt änglahyss som stärkte min vardagstro. Tack Jesus!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar