onsdag 1 december 2010

Brev från Pappa


Hej Mitt älskade barn!
Det är Herren din Herde som talar till dig.
Jag skulle vilja berätta för dig om Min stora kärlek till dig.
Jag vill berätta och visa att som en kärleksfull Pappa är Jag för dig.
Hela Mitt hjärta är engagerat i kärleksfull omsorg över hela ditt liv, för att inget skall fattas dig.

Se här. Jag har iordningställt en underbar plats bara för dig, nära Mig, där du kan vila din kropp och själ och få komma till djup äkta ro.
Du kommer uppleva det som att ligga på gröna ängar där milda och väldoftande sommarbrisar svalkar dig och ljudet av porlande fjällbäcksvatten fyller luften tillsammans med fågelsång.

Jag har sett att din själ har farit illa många gånger pga den fallna världen. Men Jag tänker röra vid den, vederkvicka den. Ja, Jag Herren vill hela och upprätta hela din själ för Jag älskar den så mycket.
Oroa dig inte för vilka vägar du skall gå.
Därför att Jag älskar dig så oerhört mycket och vill dig så väl kommer Jag för Mitt eget namns skull leda dig. Jag kommer kärleksfullt öppna dörrar och kärleksfullt stänga dörrar för dig och Jag ska göra det tydligt så att du ser det.

Var inte rädd för de mörka passager du måste gå igenom i ditt liv för Jag kommer alltid vara med dig. Ja om det så känns som om du går igenom dödsskuggans dal, så är Jag nära dig, och delar ditt liv med dig.
Se. När Jag går med dig, har Jag Min käpp och stav med Mig.
Käppen använder Jag för att slå mot vargen som vill skada dig och staven använder jag till att lyfta upp dig, om du faller ner i en grop.
När du tänker på detta kommer det trösta och styrka dig.

Se här mitt älskade barn.
Jag har bara för dig, dukat ett festbord och det inför dina ovänners åsyn.
Jag gör det synligt inför alla för att alla ska få se att Jag är stolt över att få ha dig som Mitt barn.
Du ska få sitta till bords med Mig.
Mitt emot Mig ska du få sitta och få ha ögonkontakt med Mig och du behöver aldrig sänka din blick, skämmas inför Mig, för du gör Mig hel.
Jag har skapat dig och utan dig vore Jag inte komplett. Jag är lycklig över att du har accepterat Min kärlek och vänskap, så njut nu av alla välsignelser som Jag har dukat upp åt dig.

Nu smörjer Jag ditt huvud och ditt liv med Min väldoftande olja till hälsa , liv och välbehag och det ger Jag dig helt gratis.
Ja du ska få ta emot genom Min gränslösa nåd, välsignelser av ett sådant mått så att det känns som om att det flödar över på en redan överfull bägare.
Jag älskar dig verkligen och Jag kommer vara nära dig i alla dina livsdagar. Därför kommer du också få se Min godhet och nåd omsluta varje del av ditt liv varje dag.
Jag tror på dig och litar på dig mitt älskade barn. Av hela mitt hjärta älskar Jag hela dig och därför ska du evinnerligen få bo i Herrens hus i Min närhet.

Kram PAPPA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar